Entre el 25 i 27 de març de 2022, la capital d'Osona albergarà el III Congrés Internacional Els Jocs en la Història. Les propostes de comunicacions s'han d'enviar al correu electrònic secretaria@irmu.org, indicant el nom i cognoms de l’autor, el seu telèfon i adreça electrònica, el títol de la comunicació, i un breu resum (màxim 500 paraules) d’aquesta.

El congrés s’estructurarà en tres eixos temàtics: les professions que genera l’àmbit lúdic, i l’organització social al voltant dels jocs, i la manera com aquests es visualitzen i promouen. El programa definitiu, que s’anunciarà pròximament, alternarà les intervencions d’experts i aficionats en la matèria (ponències, comunicacions, taules rodones) amb activitats lúdiques. Més enllà del caràcter científic del congrés, es desitja que aquest sigui un punt de trobada entre totes les modalitats (jocs de carrer, jocs de taula) i actors implicats (artesans, practicants, teòrics, entitats). L’oportunitat de compartir experiències de bones pràctiques i també els errors en projectes no reeixits.

El III Congrés Internacional serà organitzat per la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya, la Federació Catalana de Jocs, Esports i Deports Tradicionals, i l’Institut Ramon Muntaner. La capital d’Osona prendrà el relleu de Móra la Nova i Castelló de la Plana, seus de les dues primeres edicions (2012 i 2019).