El dissabte 23 de novembre arriba a Cornellà l’onzena edició del Festivitas Bestiarum, una festa que vol celebrar el món del bestiari festiu i també reconèixer els projectes més singulars d’aquest àmbit i les persones que hi treballen, sovint desinteressadament. L’Agrupació del Bestiari Festiu i Popular de Catalunya organitza aquest esdeveniment en el marc del Dia Europeu del Bestiari Festiu, que se celebra cada 24 de novembre.
Les principals activitats seran per la tarda, però la festa s’estén dura tota la jornada, tant al carrer com a dins de l’edifici del Citilab. El programa començarà a les 10h del matí, amb una fira d’artesania a la plaça de Can Suris. Al migdia es farà la plantada de les bèsties, catorze en total, vingudes de diverses poblacions. La Dragona Cornèlia, el Cornut de Cal Borni i les cinc figures de la Cua de Drac de Cornellà faran d’amfitrions de les bèsties convidades: l’Entxuscat de Molins de Rei, el Drac Pepitu de Sant Boi de Llobregat, Blai el devastador de Terres de Santa Coloma de Gramenet, La Serpent de la vall de Tenes, el Drac de l’Agrupació, el Griu de Tarragona i la Mulassa de Terrassa.
El programa es reprendrà a les 18h des del Citilab, que acollirà la gala de lliurament dels Premis BEST, uns guardons que reconeixen projectes, entitats i personalitats que treballen en aquest àmbit. Els premis valoraran la singularitat, qualitat i solidesa dels projectes, l’impacte social, la innovació i originalitat, i l’aportació d’elements que fomentin la conservació, o recuperació de tradicions. L’entrada és lliure i gratuïta, però amb reserva prèvia, i també es podrà seguir en línia a través del Canal de Youtube de Bestiari
En acabar la gala, els carrers s’encendran amb una cercavila de foc amb la participació de totes les bèsties. La cercavila començarà a les 20h des de la plaça de Can Suris, recorreran els carrers Barcelonès, Gironès i Terra Alta i acabarà a la plaça Gandesa, amb una encesa conjunta i un lluïment.