L’organització de correfocs, balls de diables, trobades de bestiari i altres actes amb foc i pirotècnia genera inquietud i molts interrogants entre les colles i balls de diables. Aclarir aquests dubtes, compartir experiències i fomentar el coneixement de la normativa existent, per tal de conciliar la festa i la seguretat, és l’objectiu de la taula rodona que organitzen el dissabte 21 el Ball de Diables del Prat, conjuntament la Coordinadora de Balls de Diables Tradicionals, l’Agrupació del Bestiari Festiu i Popular de Catalunya i la Xarxa de Balls de Diables de Catalunya.
L’acte constarà de tres ponències, a càrrec de Pau Ruiz Esbrí, president de la federació El Nus i membre del Ball de Diables del Prat; de Jordi Cubillos, membre del Ball de Diables de Sitges-Colla Vella, i de Mateu Tres, president de l’Agrupació del Bestiari Festiu i Popular de Catalunya. Acabarà amb un torn obert de paraules, per compartir experiències, opinions i suggeriments.
Per Jordi Cubillos, la jornada vol ser un “espai de reflexió i de debat constructiu”, i una oportunitat per millorar el coneixement sobre les normatives que afecten a tots els col·lectius festius que emprenen pirotècnia. I sobretot busca resoldre “la inquietud” que tenen moltes colles “sobre una certa indefinició de normes d’actuació específiques (i, també, un cert desconeixement, i, a voltes, descurança), en l’organització i desenvolupament d’actes de foc, més enllà de la bona labor de recomanacions i consells” que fan les administracions implicades o les mateixes entitats.
La xerrada s’inscriu dins la Jornada Diable Vell 2024, tot un dia d’activitats que han organitzat el Ball de Diables del Prat. Així, després de la taula rodona hi haurà vermut i dinar popular. a la tarda (18h), el primer Quinto de Nadal de l’entitat, i a la nit amb sopar de germanor i festa.