Demostrar que la sardana és una expressió viva i actual, engrescadora, transversal, integradora i que pot ser atractiva també per als joves. Aquest és l’objectiu de la nova etapa que enceta la Confederació Sardanista, que renova el nom i la imatge i estrenarà nou portal web, que estarà disponible a partir del 29 de desembre.
El món sardanista mou prop de 35.000 persones i organitzen cada any tres mil activitats diverses arreu del país, com ballades, aplecs o concursos. Malgrat això, des de la Confederació reconeixen que és poc conegut més enllà dels seus cercles i que “connecta amb les arrels més profundes de la cultura catalana” alguns encara l’associen a “quelcom antiquat, propi de la gent gran”.
SomSardana busca revertir aquesta situació. La instauració de la nova marca vol posar en valor la sardana com “com a manifestació cultural, tradicional i esportiva que és”, explica seu president, Xavier Tresserras. I també potenciar la seva visibilitat des d’una òptica més actual i arribar a tota la societat, en especial als no sardanistes. “Volem arribar als que ens miren de reüll per contagiar-los la curiositat per la nostra dansa, demostrar que la sardana no és immobilista i mostrar al món la part experiencial perquè la sardana s’escolta, es toca, es balla i sobretot es viu”.
Els canvis inclouen també un nou web, somsardana.cat, que es presentarà el pròxim 29 de desembre, noves adreces electròniques, noves xarxes social i nou el butlletí SomSardana. A començaments d’any, es presentarà l’Agenda 2024, també amb disseny renovat, i amb tota la informació detallada dels aplecs, concursos, cobles i colles que es faran l’any vinent i que es podrà adquirir a la seu de SomSardana. Els canvis també arriben a l’organització, amb el nomentament de Joan Pons com a nou portaveu dels sardanistes, qui afirma que, amb aquest projecte, “mirem cap al futur, fem país, renovem la tradició i la mantenim viva. He acceptat el repte per demostrar que la sardana no és només de la gent gran, tots hi tenim lloc”.