Els centres d’estudis locals i comarcals del país generen un gran volum de coneixement i de feina acadèmica, que no sempre poden arribar a tots els àmbits de la societat. És per això que la Coordinadora de Centres d’Estudis de Parla Catalana (CCEPC), que aplega un centenar d’entitats d’arreu dels Països Catalans, dedica esforços a difondre la tasca dels centres adherits en el camp de les ciències naturalsciències socialshumanitats i cultura.

En aquesta línia, l’Institut Ramon Muntaner ha llançat una app per a mòbils, tauletes i ordinadors que presenta en format digital interactiu les novetats bibliogràfiques i culturals dels darrers mesos dels centres d’estudis, de la CCEPC i de l’Institut Ramon Muntaner. L’app ‘Publicacions de l’IRMU’ està disponible per a ordinador a través del quiosc web i per a dispositius Apple.  

En aquesta app, on ja hi ha disponible el primer número, s’hi poden consultar presentacions, monografies, entrevistes en format de vídeo, revistes científiques, revistes de divulgació, activitats dels centres i també memòries de conferències. Bona part dels continguts, a més, van acompanyats d’un vídeo de presentació, que ens permet fer valdre el contingut. Tot un viatge a la feina que els centres fan, sovint de manera silenciosa, però imprescindible per mantenir viu un patrimoni cultural, científic, històric i natural altament especialitzat per la territorialització dels estudis.

Podeu consultar la guia d’ús en aquest enllaç