La 2a Gala Gegant, prevista el 29 de novembre a Caldes de Malavella, tornarà a ser una jornada de reivindicació del món geganter i de reconeixement a totes les persones que en formen part. L’Agrupació de Colles Geganteres de Catalunya (ACGC) ha fet públiques les bases dels premis que s’atorgaran. Les candidatures s’han d’enviar als correus electrònics protocol@gegants.cat i agrupacio@gegants.cat abans del 31 d’octubre (inclòs).

El premi Englantina d’Or s’atorgarà a una persona que s’hagi significat en la dinamització o divulgació de la pràctica gegantera. En la primera edició de la Gala Gegant, la distinció es va lliurar a Josep Maria Sotoca, primer president de l’ACGC. L’Agrupació també atorgarà deu reconeixements, tant a títol individual com grup, a persones o col·lectius que hagin tingut una activitat destacada durant el 2025.

Les colles associades a l’ACGC poden presentar tantes candidatures com consideren a aquestes dues categories. La Junta Directiva de la federació també es reserva la potestat de presentar nominats. La deliberació del veredicte anirà a càrrec de la mateixa Junta i dels vocals de territori.

XXIV Concurs Nacional “El Fet Geganter”

A Caldes de Malavella també es coneixeran els guanyadors del XXIV Concurs Nacional de Fotografia “El Fet Geganter”. Les fotografies es poden enviar fins al 31 d’octubre a través del formulari habilitat i seguint les indicacions establertes en les bases. Cada participant pot enviar un màxim de tres instantànies. Els guanyadors rebran un obsequi, un diploma i una recompensa econòmica: 400 € (primer premi), 300 € (segon premi), 150 € (tercer premi i Premi Jove, adreçat a fotògrafs d’entre 12 i 17 anys).